
Hosted by Sander Frieswijk · EN

Crypto is al enorm gedaald, maar dat wil niet zeggen dat we niet nog lager kunnen. In deze aflevering wil het hebben over een aantal risico’s die je zeker niet mag negeren en onderschatten.

Blockchain wordt de coördinatie- & infrastructuur laag die de hele nieuwe digitale (agentic) economie gaat mogelijk maken en faciliteren. Blockchain is niet voor de mens, maar voor de machines (AI-agents).

Crypto begint haast een meme te worden, alles staat op ATH’s en crypto blijft maar dalen. Is dit het begin van het eind, is het crypto tijdperk definitief voorbij?

Is het uberhaupt nog verstandig om te investeren in crypto. En voor de mensen die in positie zitten, is het nog slim om je posities te handhaven? Wat is uberhaupt nog de potentie van crypto. Wordt er eigenlijk wel iets bruikbaars ontwikkeld of is het allemaal gebakken lucht?

Betekent quantum computing het eind voor crypto, of ligt dat iets genuanceerder? Wat zouden realistische scenario’s kunnen zijn?

Er is voor nu een staakt-het-vuren voor 2 weken in het Midden-Oosten. De markten reageren door erg positief op. Het blijft echter een onvoorspelbare situatie en een broos bestand. We gaan zien wat dit de komende tijd brengt.

De situatie in het Midden-Oosten is ontzetten onvoorspelbaar. In ieder geval staat de hele energie markt behoorlijk onder druk. Ook wordt her en der al gesproken over een op handen zijnde recessie.

Er is afgelopen week veel gebeurd. In deze aflevering ga ik het oa. hebben over de oorlog in Iran, en de invloed daarvan op crypto. Ook het verhaal rond vermeende prijsmanipulatie door Jane Street deed in crypto veel stof op waaien.

De 2de kamer heeft een meerderheid gevonden voor de invoering van een nieuw box 3 belastingstelsel.

In deze aflevering ga ik het hebben hoe je in 2026 zou kunnen beginnen met investeren in crypto.